El Sindic

Investigarà 5 empreses de serveis bàsics per les queixes rebudes

El Síndic de Greuges de Catalunya investigarà les vies de reclamació i consulta de cinc empreses que atorguen serveis bàsics, davant de “les nombroses queixes rebudes” en relació amb la dificultat per reclamar i contactar amb determinades companyies, ha informat avui el Síndic en un comunicat. Motivat perquè el Síndic entén que la falta d’accessibilitat real a aquests serveis podria comportar la conculcació dels drets bàsics dels consumidors, analitzarà els mitjans d’accés –telèfons, pàgines web i contacte presencial– que ofereixen Telefónica, Fecsa-Endesa, Gas Natural, Aigües de Barcelona (Agbar) i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

El defensor ha decidit així obrir una actuació d’ofici i analitzar la situació “en detall”, pel qual tindrà en compte el cost econòmic de les línies telefòniques d’accés, els enllaços a les pàgines web d’atenció i defensa dels usuaris, el disseny dels formularis de reclamació, l’idioma en què s’ofereix la informació i les necessitats de persones amb discapacitat.

Europa Press 27/07/2009

Deixa un comentari